MANDARIJNEN

Heb je trek in iets zoets, dan is een manderijn de perfecte snack. Mandarijnen bevatten weinig zout, veel vitamine C  en maar 16 calorieën per stuk. Als je twee mandarijnen per dag eet,  zit je al ruim aan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid vitamine C.  Bovendien bevatten ze nauwelijks vet en geen cholesterol, maar wel weer vezels, die belangrijk zijn voor de stoelgang. In een mandarijn zit tevens calcium welke beter wordt opgenomen dan de calcium in melk.

De mandarijn krijgt zijn oranje kleur vanwege de vele Carotenoïden dat de vrucht bevat. Volgens onderzoek verkleint dit de kans op leverkanker, aderverkalking, diabetes en beroertes. Carotenoïden worden omgezet in vitamines en dat gedeelte wat niet wordt omgezet, zorgt ervoor dat de vrije radicalen minder ruimte krijgen. Diezelfde carotenoïden spelen een grote rol bij ons afweersysteem en de celgroei. Ze hebben hier een positieve uitwerking op. Ze beschermen hierbij ook de ogen en huid tegen de schadelijke invloed van UV straling. Perfecte vrucht voor gezondheid en beauty dus!

tumblr_lyqg20vOS41qz8619o1_500

(bron:watisgezond.net & dokterdokter.nl)
Mandarijnen gezond

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s