ONDERSTE BUIKSPIEREN

Het is erg makkelijk om een buikje te kweken, de buikrand is namelijk een plek waar vet zich als eerste nestelt. Helaas is het erg moeilijk om het vet op deze plek ook weer weg te trainen. Met een dieet of alleen cardio oefeningen krijg je dit spekrandje helaas niet weg. Het vergt veel discipline en de juiste oefeningen om een strakke buik te creëren. Uiteraard gaat dit gepaard met de juiste voeding.

buik 1De buikspieren bestaan uit de bovenste en de onderste buikspieren, die synchroom samenwerken om de flexibiliteit en beweging tussen de heupen en het bovenste lichaam verzorgen. De onderbuikspieren zijn de moeilijkste buikspieren om te trainen en te verstevigen. Onderstaand geef ik drie makkelijk uit te voeren oefeningen puur gericht op de onderbuikspieren.

Maak bij iedere oefening naar eigen kunnen een aantal herhalingen. Een goed beginpunt zijn 8 tot 10 herhalingen, bouw dit uit tot 20 herhalingen. Iedere set herhaal je 3 keer. Tussen de sets door neem je 10 seconden rust.
Bij iedere oefening ga je op je rug liggen en brengt je jouw handen gedeeltelijk onder de billen, zodat de bekken minimaal omhoog gekanteld worden, dit is om last van je onderrug te voorkomen.

THE SCISSOR EXERCISE
Til je benen +/- 10cm van de grond zonder deze te buigen.
Vanuit deze houding worden de ‘schaar’ beweging gemaakt.
Het linker been, beweegt over het rechter been, en weer terug.
Schermafbeelding 2013-02-21 om 11.57.14

DOUBLE LEG LIFTS
Span je onderbuikspieren aan en til je benen langzaam omhoog, totdat ze een hoek van 90 graden maken met jouw lichaam.
Breng je hoofd en schouders van de grond.
Breng je benen langzaam weer naar beneden, totdat je been een paar centimeter boven de vloer hangt.
Schermafbeelding 2013-02-21 om 11.57.26

ALTERNATING LEG WALKS
Til je rechterbeen langzaam omhoog, zodat deze een hoek van 90 graden maakt met jouw lichaam.
Breng je hoofd en schouders van de grond.
Breng het rechterbeen naar beneden, en herhaal de beweging nu met het linkerbeen.
Schermafbeelding 2013-02-21 om 11.57.21

Succes met het doen van de oefeningen. Als je vragen hebt hoor ik het graag van je.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s