HYDRATEREND VOEDSEL

Mensen bestaan voor een groot deel uit water. Bij vrouwen is ongeveer de helft van het lichaam water, bij mannen is dat zo’n 65%.
Elke dag raak je een deel van al dat water kwijt. Bijvoorbeeld als je zweet tijdens het sporten of als het warm weer is. Ook raak je een deel van het water kwijt via je plas. Er zijn  voedingsmiddelen die het vocht uit jouw lichaam trekken zoals bijvoorbeeld zout, cafeïne en gist. Om te zorgen dat het water dat je per dag verliest weer aangevuld wordt, wordt er aangeraden om ongeveer 2 liter per dag te drinken. Naast het drinken van water is het ook een aanrader om hydraterend voedsel te eten.

Onderstaand een voorbeeld van groenten en fruit dat voornamelijk uit water bestaat:
Komkommer 96%
Watermeloen 91%
Rauwe Radijs 95%
Selderij 95%
Ananas 95%
Tomaat 94%
Zwarte bessen 95%
Grapefruit 95%
Peer 89%
Perziken 89%
Appels 86%

Zorg dat je dagelijks een juiste hoeveelheid hydrating food consumeert om het vochtbalans in jouw lichaam op peil te houden.

komkommer

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s