DE DEADLIFT

De deadlift is een zeer gewaardeerde oefening, het is één van de beste total body exercises, want je traint je benen, billen, buik en rug. Samen met de squat en bankdrukken is dit één van de drie powerlifts waar je gigantisch sterk van kan worden. Deze oefening maakt, mits goed uitgevoerd, heel wat testosteron vrij, wat resulteert in verminderde vetopslag en verhoogde aanleg tot het kweken van spiermassa. De squat en deadlift zijn tevens goede beenoefeningen, want ze versterken je onderrug en zorgen voor een sterke stabilisatie van de ruggengraat.

heavy-deadlift
Op de uitvoering van de deadlift moet goed geoefend worden. Het is een oefening die je geweldig sterk kan maken, maar die ook makkelijk voor blessures kan zorgen als je hem niet goed uitvoert.
– Voer de oefening in de eerste instantie uit met weinig gewicht;
– Zorg dat de stang in zijn verlegde voor je ligt, zet je voeten op schouderbreedte onder de stang;
– Vanaf nu verplaats je je voeten of de stang niet meer (tot je hem moet opheffen);
– Je blijft rechtop met je rug, maar zak naar beneden door je knieën te buigen;
– Buig voorover en pak de stang aan de buitenkant van je benen vast. Houd je armen gestrekt;
– Als je dit goed gedaan hebt sta je nu met gebogen benen. Let op dat je rug recht in plaats van bol;
– Vanuit de huidige positie ga je je nu klaarmaken om het gewicht te heffen;
– Je doet dit door je borst vooruit te steken en je billen wat omlaag te brengen;
– Span je core (buik en onderrug), adem diep in en vertrek met het gewicht omhoog;
– Het gewicht hef je door eerst je benen te strekken, terwijl je de stang (met gestrekte armen) langs je schenen laat glijden;
– Vanaf het moment dat je voorbij de knieën bent kan je beginnen je torso te rechten (vanuit de heup, de rug blijft in dezelfde positie);
– Uiteindelijk kom je in een staande positie. Vanaf je knieën beweeg je de stang naar je heupen.

Voeg de dead lift toe aan jouw bestaande circuit training voor optimaal resultaat!

Veel succes.

dead lift

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s