WIDE LEG CROSS SIT UPS

Als ik een trainingsschema/ circuit schrijf voor een klant houd ik er altijd rekening mee dat er veel variatie in de oefeningen zit. Op deze manier raakt de klant nooit verveeld. Ik ben dus altijd opzoek naar ‘nieuwe’ oefeningen. Een buikoefening die ik graag toevoeg is de ‘wide leg cross sit ups’. Dit is een mini sit up circuit en een zwaardere versie van de welbekende sit up. Met deze oefening train je jouw core en de zijkant van je buik.

 

Wide Leg Cross Sit Ups
– Ga plat op de grond liggen met gespreide benen;
– Zet spanning op je core en breng je torso omhoog;
– Raak met je linkerhand je rechtervoet aan en houd je rechterhand tegen rechterzijkant van je hoofd;
– Kom terug naar de grond;
– Neem 3 seconde pauze;
– Kom vervolgens weer omhoog en raak met beide handen de grond tussen je voeten aan;
– Kom terug naar de grond;
– Neem 3 seconde pauze;
– Zet spanning op je core en breng je torso omhoog;
– Raak met je rechterhand je linkervoet aan en houd je rechterhand tegen rechterzijkant van je hoofd;
– Kom vervolgens terug naar de grond;
– Neem 3 seconde pauze;
– Kom omhoog en raak met beide handen de grond aan tussen je voeten.

Herhaal deze oefening totdat je alles 30 keer heb gedaan; dus 30x linkervoet aantikken, 30x midden aantikken en 30x rechtervoet aantikken.

Succes.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s