PAPRIKA’S

De paprika behoort tot de vruchtgroenten (net als tomaat en aubergine) en komt van origine uit Midden- en Zuid-Amerika. Tegenwoordig worden paprika’s ook geteeld in kassen in Nederland. Ze zijn rijk aan vitamine A, C, B6, lycopeen en bètacaroteen wat in jouw lijf wordt omgezet naar vitaminen A (welke weer goed is voor het afweermechanisme). Van alle groenten schijnen paprika’s de grootste hoeveelheid vitaminen C te bevatten. Daarnaast bevat de parika ook veel vezels, wat een goed effect op je darmen heeft. Ook niet geheel onbelangrijk is dat de paprika vetarm is en geen cholesterol en weinig calorieën bevat, het is dus een gezonde, caloriearme snack.

PaprikaOnline kun je vele ingewikkelde paprika gerechten vinden. Ik houd er zelf van om een parika op zijn puurst te eten. Mijn favoriete gerecht is dan ook een hele simple, maar erg gezonde paprika-, avocado- en spinaziesalade:
Benodigdheden en bereiding voor 1 persoon.
Snij 1 rode en 1 groene paprika in lange stroken;
Snij 1 avocado in lange stroken;
Voeg dit samen met een grote hand kleine bladspinazie in een kom;
Voeg een eetlepel olijfolie toe en breng op smaak met peper en een beetje zout.

Eetse!

Paprika salade

(bron: watisgezond.net)
(bron foto:itshungarian.com)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s