SLANK BLIJVEN OP VAKANTIE

Als ik op vakantie ben, eet ik vaak net iets meer dan normaal, maar al het lekkers compenseer ik met genoeg beweging. Toch is het belangrijk om op te letten dat je niet teveel gaat eten op vakantie. Veel mensen komen een paar kilo zwaarder terug, maar dit kun je voorkomen door normaal te eten en matig alcohol te consumeren. Hieronder geef ik je een aantal handige tips om jouw gewicht onder controle te houden:

– Probeer jouw normale eetroutine aan te houden. Ga je een keer los op al dat lekkers, schakel dan de volgende dag een balansdag in;
– Heb je iets meer gegeten bij de lunch, eet dan iets minder bij het diner;
– Ontbijt niet iedere dag met vers stokbrood of croissants, maar probeer dit af te wisselen met een bakje halfvolle yoghurt, fruit of een ei;
– Drink bij het ontbijt groene thee in plaats van fruitthee of koffie;
– Heb je zin in ijs, neem een waterijsje in plaats van een roomijsje;
– Probeer niet teveel fruit te eten, want ook daar zitten suikers in. Ik houd ervan om ‘s ochtend fruit te eten of als middagsnack;
– Drink weinig frisdrank en sappen, maar veel water. Zorg dat je altijd een flesje water bij je hebt of naast je hebt staan;
– Probeer niet teveel alcohol te drinken. Als je het drinkt, drink dan ‘light’ borrels zoals prosecco, champagne of vodka+ bruisend water.
Houd je van ‘vette’ cocktails zoals piña colada, wissel dit dan af met een ‘light’ drankje;
– Drink na of met ieder glas alcohol een glas water;
– Heeft jouw hotel een buffet waar je onbeperkt kunt eten? Schep kleine porties op, eet rustig en wacht tien minuten voordat je een tweede portie haalt, het duurt namelijk ongeveer twintig minuten voor de maag een boodschap naar de hersenen stuurt dat die vol is;
– Sla het mandje brood bij lunch of diner over, want het haalt jouw lekkere trek weg en zit bomvol koolhydraten;
– Ben jij een toetjesmens, probeer dan om de dag een dessert te eten in plaats van iedere dag. Heb je nog trek in iets lekkers, neem een groot glas muntthee of poets je tanden voor een andere smaak in je mond.
– Vergeet niet dat in het buitenland vaak slagroom gebruikt wordt om cappuccino te maken, een kopje vol calorieën dus;
– Ga je een dagje op pad of naar het strand, neem dan een zakje ongezouten nootjes, een gesneden komkommer of paprika en een stuk fruit mee. Als je trek hebt, dan grijp je in ieder geval niet naar een ongezonde snack;
– Heb je zin in een snack? Eet deze dan en voel je niet schuldig. Doe het alleen niet iedere dag;
– Denk op vakantie niet ‘ach het mag, want het is vakantie’, maar ‘wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af’.

Veel plezier!

beachbody

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s