HET VICTORIA’S SECRET SYNDROOM

Victoria’s Secret Angels: langbenige, mega slanke, zwaar afgetrainde supervrouwen die door menig man worden aanbeden en waar vele vrouwen groen van gaan zien. Topmodellen eerste klas die voor het lopen van de grote Amerikaanse lingerieshow hun gehele levensstijl voor een paar maanden veranderen. Die ene show waar zij (en wij ook) lang naar uitkijken is voor mij een moment waarop ik altijd stiekem een beetje moet lachen, want direct na de gepubliceerde foto’s van Doutzen in een minuscuul pakje krijg ik de eerste sms binnen: “Ray, ik wil ook zo’n lijf. Kan ik morgen twee uur trainen?”. Deze sms wordt gevolgd door nog een aantal smeekbede’s van klanten en vriendinnen die allemaal een lijf zoals Doutzen willen hebben en dat met 2 of 3 keer trainen in de week. Dames (en heren): Doutzen Kroes is model van beroep, jij bent misschien boekhouder. Zij heeft een prachtig lijf, jij bent goed met cijfers. Heb jij tijd om 3 uur per dag te trainen en staat er een kok klaar die jouw dagelijkse stampotje van superfoods bij elkaar kook. Nee hè?! Ok dus nu even realistisch. Een lijf krijgen en houden zoals dat van een Victoria’s Secret Angel vergt veel tijd en discipline en is kei- en keihard werken.

VSX Candice Nu is het niet zo dat het hebben van een slank en getraind lijf onhaalbaar is. Integendeel, door gezond te eten en genoeg te bewegen kom je aardig in de buurt. Doe het alleen wel op een gezonde en haalbare manier wat past binnen jouw dagelijkse routine.

Begin bijvoorbeeld met het letten op je eten. Een strakke buik krijg je bijvoorbeeld niet door alleen te sporten, je moet ook veel dingen laten staan.
– Cut the carbs: geen brood, pasta, aardappelen en rijst. Vervang dit door bijvoorbeeld quinoa, koolraap en erwten;
– Cut the sugars: probeer zo weinig mogelijk suikers te eten. Suiker levert wel energie, maar voorziet je lichaam niet van de nodige vitamines,mineralen en vezels. Te veel suiker eten kan bijdragen aan het ontstaan van overgewicht. Stop dus met het drinken van koffie of thee met suiker en frisdrank, eet geen snoepgoed en meer junk waar veel suiker inzit. Heb je toch een zoete snack attack, eet dan een gezond koekje of een stuk fruit.
– Zorg dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt;
– Drink 3 liter water per dag, af en toe met twee theelepels appelazijn erin. Probeer alcohol te vermijden;
– Probeer superfoods in jouw dagelijkse gerechten te verwerken. Superfoods zijn erg gezond, want ze bevatten veel vitaminen en mineralen. Eet bijvoorbeeld als ontbijt havermout en maak eens een verse broccoli soep.

Beweeg genoeg. Van stilzitten op de bank ontwikkel je geen spieren en komt jouw verbranding ook niet op gang.
– Doe iedere morgen een HIIT training, loop een stuk hard of neem een lesje in de gym. Het hoeft echt geen uren te duren, want 30 minuten intensief bewegen per dag kan al voldoende zijn om een getraind lijf te krijgen;
– Heb je geen zin om te sporten? Maak dan een lange wandeling. Loop eens naar de supermarkt of wandel een flink stuk na het avondeten;
– Pak de trap in plaats van de lift of roltrap;
– Doe een aantal been-, buik- en biloefeningen terwijl je jouw favoriete serie aan het kijken bent;
Squat tijdens het douchen of tanden poetsen:
– Heb je meer begeleiding en motivatie nodig? Neem een personal trainer die met jou een plan samensteld.

Via YouTube kun je meerdere filmpjes vinden, waarin een Doutzen samen met haar trainer Michael Olajide een aantal work outs voordoet.
Deze trainingen zijn makkelijk thuis uit te voeren.

En heb jij wel de tijd en doorzettingsvermogen om zo vaak te trainen.. go for it!
Succes!

(Bron foto en films: Victoriassecret.com & YouTube.com)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s