SOS WINTERTIJD

De feestdagen zijn voorbij en de koude winterdagen komen steeds dichterbij. De dikke trui gaat aan en je vindt in die mega regenbui weer een extra excuus om jouw goede voornemens te verbreken en op de bank te springen met een reep chocolade. Die vele lagen kleding verbergen immers toch jouw met zorg verzamelde winterse spekrand. Gelukkig duurt het nog wel even voordat de zomer voor de deur staat en je beach wear gaat voorlopig niet aan. WAKE UP CALL!!! Ga zo door de komende weken en jouw weegschaal telt er met liefde een aantal kilo’s bij op, kilo’s die je er echt niet in 2 weken weer vanaf krijgt. Het is juist nu het moment om te gaan denken aan de lente, want die staat over 2 maanden alweer voor de deur, dus hup die bank af en stop de calorie inname. Onderstaand een aantal tips ter ondersteuning en aanstaande vrijdag deel ik in een artikel een pittige hitt training waarvan je maximaal gaat zweten.

Nike training1. Besteed aandacht aan je maaltijd porties en schep dus niet overbodig veel op. Probeer rustig te eten en kauw bewust iets meer dan gemiddeld. Eet uiteraard gezond en niet teveel vet en suikers. Kijk op mijn site voor gezonde maaltijden en snacks.
2. Als je een doel stelt, stel dan een realistisch doel. Zorg daarbij dat je meerdere kleine doelen behaald voordat je het einddoel hebt bereikt. Dit werkt motiverend en geeft je een goed gevoel.
3. Voorkom honger en eet dus meerdere keren per dag een kleine portie. Mocht je in de avond na 20:00 uur nog trek hebben, negeer je lichaam dan niet. Kies uiteraard wel voor een gezond snack zoals een kommetje kwark.
4. Zorg dat je familie en vrienden je steunen. Licht ze in over je plannen, zodat zij begrip voor je situatie hebben en je geen ’slecht’ voedsel aanbieden.
5. Zorg dat je kasten, koelkast en vriezer ook ready zijn. Neem een laatste schepje van je lievelingsijs en zet alle slechte voeding waaronder frisdrank, alcohol, witte bloem etc in elk geval uit het zicht. De beste keuze is natuurlijk om alles naar de prullenbak te verwijzen.
6. Koop verschillende soorten groenten waaronder paprika, komkommer, tomaat, bleekselderij en broccoli. Je kunt hier veel van eten zonder aan te komen.
7. Drink voor het eten een glas lauw water, hierdoor zul je sneller verzadigd zijn en eet je dus minder. Voeg eventueel 2 eetlepels appelazijn toe.
8. Neem eens een kijkje op de oefeningen van mijn site en probeer zeker 3 keer in de week te sporten. Om snel resultaat te boeken moet je rekening houden dat ongeveer 70% gezonde voeding is en 30% sporten. Kom je er zelf niet uit, huur dan een personal trainer in.
9. Door onvoldoende nachtrust komt jouw lichaam sneller in stress-stand, hierdoor wordt het hormoon cortisol aangemaakt wat bijdraagt aan de vetopslag. Zorg dus voor voldoende nachtrust.
10. Probeer in de ochtend je ontbijt niet over te slaan. Door te ontbijten is jouw stofwisseling gedurende de hele dag 10% hoger. Tevens kun je het beste in de ochtend sporten, aangezien ook dit jouw verbranding wakker schut.

Succes en houd die goede voornemens vol.

(Bron video en foto: Nike.com)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s