DAILY ROUTINE VAN EDWIN ETE

Personal trainer Edwin Ete is iedere dag met sporten bezig. Als hij geen klant aan het trainen is, dan hangt hij zelf aan de gewichten. Zijn specialisaties qua personal training zijn strength and conditioning, rehabilitatie en boksen. Ook zijn ‘vakantie’ deelt hij graag sportief in, want Edwin is net terug van een drieweeks avontuur in Afrika. Hier heeft hij voor Projects Abroad surf- en sportles heeft gegeven aan schoolkids. Chapeau Edwin. Nu zijn wij uiteraard erg benieuwd naar jouw eigen routine!

Edwin Ete

Hoe ziet jouw sport routine eruit?
Ik probeer 3-4 keer per week te trainen. Ondanks dat ik elke dag in de sportschool ben, omdat ik er werk, kan ik niet elke dag trainen door (gek genoeg) tijdgebrek. Als ik train, ben ik altijd bezig met de basisbewegingen; deadlift, benchpress, squat of een variatie daarop. Ik volg geen klasjes, wel cursussen zo nu en dan en soms train ik met een collega trainer.

Wat is jouw favoriete work out en aan welke oefening heb jij een hekel?
Het liefst ben ik nog altijd aan het boksen en doe ik een lekkere pads-training. Of een heerlijke deadlift, daar ben ik gek op. Een oefening waar ik het niet zo mee heb is de squat. Ik doe ze wel, maar ik zie er altijd tegen op.

Wat draag jij het liefst tijdens een training / sporten?
Erg cliché maar mijn kledingkast bestaat vooral uit Nike sportkleding. Nike heeft echt niet de beste prijs/kwaliteit verhouding, maar de kleding ziet er wel leuk uit. Nike schoentjes, jogging broek (maakt niet zoveel uit) en een Nike combat shirt is mijn favoriete set.

Hoe ziet jouw gemiddelde week eruit qua voeding?
De meeste mensen worden wakker met koffie of thee. Ik schep wat proteïne en havermout in mijn shakebeker met water als ontbijt. Alleen mijn proteïne-inname momenten staan dus vast. Voor de rest heb ik geen schema of protocol. Met elke maaltijd die ik samenstel, kies ik de juiste verhouding koolhydraten, eiwitten of vetten uit die ik nodig heb op dat moment. Werkt perfect!

Heb jij een sport- of voedingstip die je wilt delen?
Keep it simple! Minder en/of gezonder eten plus meer bewegen. Hiermee kom je al een heel eind zonder radicale veranderingen in je levensstijl toe te voegen. Pak een keer de fiets in plaats van de scooter, neem een keer extra groenten in plaats van frietjes. Uiteindelijk vind je dan een manier van een gezond leven dat bij jou past.

Wat is jouw favoriete cheat? 

Jeetje mina wat ben ik toch gek op een goede hamburger. Dat is by far mijn favoriete cheat. Wat frietjes erbij, heerlijk!

Hey Edwin, heerlijk friet en een hamburger. Check ook eens de gezonde versie van die gele rakkers via deze linkBedankt voor je tip. Gezond eten en sporten werkt nog altijd het beste voor een healthy, slanke lijn!

 

Edwin E.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s