DAILY ROUTINE VAN SIMONE SASSMANNSHAUSEN

Simone Sassmannshausen, eigenaresse van PR bureau Ganbaroo PRPR in Amsterdam, is een echte health freak. Zij verwent haar prachtige lijf regelmatig met een pittige yogales en is een groene bourgondiër, want lekker eten staat hoog op haar genotslijst, maar dan wel de gezonde versies. Haar Instagram, Pinterest en Facebook zijn een ware inspiratiebron voor degene die houden van prachtig eten, mooie kleding, fijne reizen, een gezonde levenstijl en feel good pictures. Echt iets voor ons dus…

Simone S

Hoe ziet jouw sport routine eruit?
Ik doe aan yoga, omdat ik het lekker vind en mijn lichaam er ook om vraagt. Ik ben er ooit, op aanraden van een neuroloog, mee begonnen, ter voorkoming van migraineaanvallen en het werkt! Ik heb een hekel aan Bikram yoga (26 houdingen in een verwarmde ruimte). Ik ben meer van de zweverige yoga, denk aan Kundalini, Yivamukti, Hatha en Raja Yoga. Ik houd van duiken, dus zuurstof is iets waar ik bewust mee omga. Yogalessen waarbij ademhaling wordt benadrukt, vind ik daarom heel fijn. Ik probeer drie keer per week te gaan. Eens per week ga ik naar Svaha Yoga waar ik lessen volg van Josie Sykes en/of oprichters Patrick of Gösta. Ik volg diepgaandere meditatiecursussen bij MangalaM en ik ga op donderdagochtend naar de lessen van Hanna Paz in Akasha, de spa van het Conservatorium hotel. Als dat niet lukt, dan ga ik op zondagmiddag naar Akasha voor een wat pittigere Pilates les van Barbara Rose. Ik wissel dit af door soms een 30 minuten Hot Pilates sessie in een warmtecabine te doen. Als het mooi weer is doe ik een rondje Westerpark in het weekend, niets noemenswaardig, dit is puur ontspanning in de natuur.

Aan welke workout heb je een hekel?
Een ‘hekel’ heb ik dus aan Bikram Yoga en aan alles wat kortstondig is, denk aan krachttraining. Ik krijg er spierpijn van zonder ontspanning, mijn lichaam verkrampt. Bootcamp-sessies zijn daarom ook totaal niet aan mij besteedt.

Wat draag jij het liefst tijdens een training / sporten?
Mijn favoriete sportkleding varieert van Filippa K Soft Sport collectie tot Oysho. Mijn hardloopschoenen zijn van Nike.

Filippa K Soft Sport collectie
Wat voor sport doe jij tijdens je vakantie?
Mijn vakantiesport is yoga, want ik vind het leuk om een sessie in andere landen te doen. Om de studio’s en docenten te ervaren. Ik ben wel eens naar Desa Seni op Bali geweest, maar ga ik ook weleens in Palma (op Mallorca, waar ik ben opgegroeid) naar yoga en ook heb ik in Buenos Aires en Rio de Janeiro geyogaad.

Hoe ziet jouw gemiddelde week eruit qua voeding?
Ik begin mijn dag met sapjes uit de slow juicer (bieten, wortel, gember of kurkuma en appel) of groentesmoothies uit de blender (spinazie, een klein stukje banaan of agave siroop, spirulina, raw cacao, havermout en amandelmelk). Mijn perfecte lunch zijn de salades van SLA, je kan mij daar enorm gelukkig van maken. Ik heb daar de vegetarische kip ontdekt, heerlijk!

Wat is jouw favoriete cheat?
Pure cacao chocolade van Pacari en de raw chocolate cake, beiden te koop bij SLA.

Als ik niet gezond eet, dan zondig ik als een echte bourgondier. Ik ben groot van Chef-kok Merijn van Berlo, want hij kookt gezond en vooral ook erg lekker. Hij is bekend van Reperé en Foyer, maar zwaait tegenwoordig ook de scepter bij The Dutch & Co in de Pijp. Verder ben ik ook dol op Aziatisch eten, ik kan niet wachten om komende week bij het nieuwe Taiko te eten, voormalig Tunes Restaurant, daar is het aan Chef-kok Schilo van Coevorden. Ik heb ooit Schilo en Sarah Britton van mynewroots (mijn grootste healthy cuisine voorbeeld) aan elkaar voorgesteld; zij hebben toen een aantal gerechten samen gemaakt, waaronder een raw courgette spaghetti en een risotto rijst gemaakt van asperges, dat was een van de leukste en lekkerste culinaire evenementen die ik ooit heb bijgewoond.

Heb jij een sport- of voedingstip die je wilt delen?
Mijn tip is: varieer in alles wat je doet, dan blijft het leven spannend! Verder doe ik elk seizoen een detox door middel van een rigoureuze sappenkuur van 5 dagen. De laatste heb ik gedaan onder begeleiding van health coach Stefanie Klaver. Gun je lichaam wat rust door alles wat je binnen krijgt zo makkelijk verteerbaar mogelijk te maken, dan reset je je lichaam weer even en wordt je weer bewust van wat voeding zoal met je doet. Het gaat vooral om bewustwording en patronen doorbreken.

Een confronterend artikel dat ik als lees-tip mee wil geven is: Waarom suiker ziekt maakt van Zonder vonk geen vuur.

Wouw Simone! Wat een fijne antwoorden en geweldige tips. Heel erg inspirerend hoe jij omgaat met jouw lijf en gezondheid. Bedankt voor jouw verhaal.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s