DAILY ROUTINE VAN VINCENT UZCUDUN

Vincent Uzcudun, ook wel Vin of Uz voor intimi, is een bekende in de Amsterdamse horeca scène. Samen met zijn broer Thomas runt hij namelijk het populaire tapas restaurant Paso Doble op de Westerstraat en SAL op de Rozengracht. Naast Vincent zijn passie voor heerlijk eten, goede wijn en een lekker shot tequila is hij ook een sport freak. Zo staat hij meerdere keren per week in de gym om zijn afgetrainde lijf te behouden. Wij zijn benieuwd hoe hij hierin zijn balans kan vinden.

Vincent UzcudunWat is jouw sport routine?
Ik werk vooral s’avonds en het kan vaak laat worden, dus ik train voornamelijk overdag, voordat ik moet beginnen met werken. Over het algemeen probeer ik 4 tot 5 keer per week te trainen in de gym en dan op zaterdag met de boys achter een bal aan te rennen, maar door de drukte van afgelopen tijd moet ik genoegen nemen met iets minder sportieve uren.

Hoewel ik altijd gedisciplineerd en fanatiek in de sportschool train, is lekker buiten voetballen en competitief als team vechten voor een overwinning voor mij de leukste manier van sporten. Ook vind ik het heerlijk om in het Amsterdamse bos een parcour uit te zetten.

Ik probeer de week op zo’n manier in te delen dat ik elke dag een andere spiergroep kan trainen. Op deze manier kan ik de ene spiergroep laten rusten na een training en de andere spiergroep maximaal belasten. Over het algemeen train ik alleen, maar soms samen (met bijvoorbeeld jou Raymond) want dan kun je elkaar motiveren om het onderste uit de kan te halen.

Wat is jouw favoriete work out en aan welke oefening heb je een hekel?
Mijn favoriete training in de sportschool is een combinatie tussen plyometrie en krachttraining. Krachttraining doe ik voornamelijk als ik goed fit en uitgerust ben, omdat dit vrij blessuregevoelig is. Ik kan er flink tegenop zien voor de training, dus probeer ik deze altijd te doen op een dag dat ik vrij ben en dan goed kan rusten. Deze training kan dan bestaan uit zware squats in combinatie met weighted tuck jumps* of lunges in combinatie met scissor jumps**. Oh ja 500 meter roeien op tijd is een oefening die ik (en jij ook Raymond) intens vervelend vind.

Wat draag je het liefst tijdens een training?
Nike, Nike  en Nike, oh ja  en heel soms ook Nike. Dit is altijd al mijn favoriete merk geweest en in m’n vrije tijd draag ik het ook veel. De enige uitzondering op de regel is “leg training day“, want op die dag draag ik vooral platte schoenen zoals All Stars. Dit kan iedereen aanraden.

Hoe ziet jouw gemiddelde week eruit qua voeding?
Ik maak me vaker zorgen dat ik met zware trainingen te weinig eet, dan te veel. Ontbijt vind ik het belangrijkst, omdat het ook de maaltijd is voor mijn training en die kan dan ook vaak groots uitpakken. Ik vind het lekker om zelf een mooi ontbijtje in elkaar te zetten of geregeld krijg ik dat ook van m’n vrouwtje, maar  ik ontbijt tegenwoordig ook veel buiten de deur. Vooral in de zomer; lekker op een terrasje met een kopje koffie erbij. Rustig de dag beginnen! Maandag en dinsdag ga ik lekker uit eten met m’n vriendin of ik ga naar de markt om verse producten te kopen en kook ik voor ons of voor onze vrienden. Een lekker Argentijns biefstukje mag dan niet ontbreken. Door m’n werk eet ik veel op onregelmatige tijden en ik vul dan ook dagelijks mijn dieet aan met proteïne shakes***, vitamines en vetten. Ik ben van mening dat het vooral belangrijk is om gevarieerd te eten.

Steak Wat is jouw favoriete cheat?
I cheat all the time! Vroeger lette ik erg streng op mijn voeding, maar dat zou ik nu niet meer kunnen. Ik hou van mooi, lekker en vers eten en hoef gelukkig niets te laten staan. Ik hou van sporten, maar hou net zoveel van eten en drinken. Deze twee houden elkaar in evenwicht.

Heb jij een Body and Berries tip die je wilt delen?
Wees niet te streng voor jezelf. Strakke voedingsschema’s en loodzwaar het diepe in springen, is moeilijk vast te houden. Houd het simpel, begin rustig en maak een plan en duidelijke doelstellingen met een trainer.

Thanks voor het delen van jouw sport- en voedingsroutine Uz. Aangezien ik af en toe met je train, weet ik wat een sloper je bent in de gym! Leuk om te zien hoeveel passie jij voor sporten hebt, maar ook voor cheats. Houdt elkaar inderdaad goed in balans. 

> *,**&**: Aanstaande Work Out Woensdag zal ik weighted tuck jumps en  scissor jumps behandelen. Ook zal ik jullie binnenkort in een artikel informeren over het gebruik van proteïne shakes.

Groetjes Raymond!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s