WORK OUT WOENSDAG – ISOMETRIC NECK EXERCISE

Het hebben van een sterke nek is erg belangrijk voor een goede houding. Wanneer jouw nekspieren niet sterk genoeg zijn, merk je dit bijvoorbeeld tijdens het doen van buikspieroefeningen. Als je last van je nek krijgt, dan raad ik je aan om deze spiergroep mee te nemen in je trainingsschema. Een bekende en makkelijk uit te voeren oefening is de isometric neck exercise. Heb je een hoge bloeddruk of last van je nek, dan kun je het beste aan de dokter vragen wat mogelijk is qua oefeningen.

Uitvoering:

Ga in een neutrale houding staan of zitten;
Houd je hoofd en nek in neutrale positie ( opgeheven hoofd naar voren);
Plaats beide handen stevig op je voorhoofd, achterhoof of zijkant van je hoofd;
Contract je nek als je langzaam begint te duwen tegen je handen (duw met je hoofd tegen je handen en niet andersom!);
Houd je handen zo stil mogelijk om de isometrische weerstand te creëren;
Doe deze oefening 1 minuut alvorens je jouw handen op een andere plek legt en de oefening herhaalt.

Onthoud dat het een hele kleine beweging is, maar wel met goed resultaat voor je nekspieren. Stretch voor en na de oefening door langzaam je hoofd rond te draaien.

NekoefeningSucces,
Groet Raymond

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s