BALANSDAG

Soms vind ik het lekker om een balansdagje in te lassen… even geen carbs en suikers, maar vooral veel groenten eten en water drinken. Ik las zo’n dag vaak in na een weekend vol etentjes of als ik de dag ervoor een snack attack heb gehad. Ik houd een balansdag goed vol als ik tussendoor kleine snacks eet, zoals een stuk fruit of een paar noten.

Ik start de dag, zoals gewoonlijk, met een glas lauw water + citroen. Als ontbijt eet ik een klein kommetje havermout met amandelmelk en een kiwi. Rond 11 uur eet ik een appel. Mijn lunch bestaat uit een salade van: rucola, rauwe spinazie, gerookte zalm, bleekselderij, komkommer, parikatomaten en een paar walnoten. Rond 3 uur neem ik een halve avocado met peper en om 5 uur een halve komkommer en een paar stengels bleekselderij. Als avondeten maak ik een verse broccolisoep en rond half 9 eet ik nog een klein bakje magere kwark met kaneel. Ik drink altijd veel water, dus op de balansdag is dat niets nieuws. Wel drink ik in plaats van koffie alleen kruiden– of gemberthee. Ik eet dus voornamelijk whole foods en ontgiftende groenten en fruitsoorten tijdens een balansdag.

> Zorg ook voor extra beweging, door bijvoorbeeld na het avondeten een lange wandeling te maken.

Er zijn best veel hulpmiddelen voor het hebben van een goede balansdag. Zoek bijvoorbeeld een balansdag recept op de website van het voedingscentrum of download de app.

Ook zin in een dagje healthy & clean? Why wait.. veel succes.

Groetjes,
Daisy

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s