DAILY ROUTINE VAN FLEUR VOSSE

Fleur Vosse is professioneel model en danser, daarnaast is zij eigenaresse van all-round entertainmentbureau Vosse Entertainment. Met haar bedrijf verzorgt zij onder andere vele acts op verschillende events. Gezien haar beroep is het belangrijk dat zij een toned body heeft.. en geloof me.. dat heeft Fleur! Mega strakke core,  gespierde benen en vrouwelijke vormen. Een lijf waar menig vrouw jaloers op zal zijn. Ik dus ook. Uiteraard ben ik benieuwd hoe dat werkt zo’n lichaam, dus vroeg ik Fleur naar haar sport- en voedingsroutine.

Fleur VosseHoe ziet jouw sport routine eruit?
Aangezien ik werk als freelancer (model, dansers, eigenaresse entertainment agency) is het moeilijk om een vaste routine aan te houden; ik weet namelijk nooit precies wanneer ik moet werken en wanneer ik tijd heb om te trainen. Mijn filosofie is daarom: ‘investeer je vrije tijd in jezelf en zorg ervoor dat je traint wanneer je kunt’. Op deze manier train ik dus altijd wanneer het kan. Minimaal drie keer in de week ben ik in de paaldansstudio “Pole Dance Factory Amsterdam” te vinden. Het is een super sport waarbij je heel je lichaam en uithoudingsvermogen traint. Ten eerste je core: buik en rug, ten tweede je armen en schouders en natuurlijk word je er fitter door omdat je je active lenigheid gebruikt tijdens de oefeningen die je moet doen.

Daarnaast doe ik aan running. Vooral in de zomer ren ik vaak buiten en op het strand, maar tijdens de koudere dagen ben ik vaak in de sportschool te vinden. Daar doe ik een vaste routine van krachttraining, buikspieren en conditie training. Als het echt koud wordt buiten ga ik twee keer in de week naar Bikram Yoga. Een intensive vorm van yoga in een ruimte waar het 40 graden is.

Wat is jouw favoriete work out en aan welke oefening heb je een hekel?
Ik ben dol op squats, omdat je dan ziet dat het effect heeft. Ik vind het als danseres heel belangrijk dat ik strakke billen en benen heb! Verder ben ik dol op alle core oefeningen die voortkomen uit pilates. Stretchen is niet mijn favo onderdeel, maar daar besteed ik juist heel veel tijd aan. Ik wil graag lange spieren blijven behouden in plaats van korte stevige.

Wat draag jij het liefst tijdens een training / sporten?
Ik ben super trouw aan twee merken: Nike en Asics. Ik vind Asics het beste merk voor runningschoenen, je merkt meteen dat je de steun krijgt die je nodig hebt. De kleding van Nike zit super goed en de materialen zijn fijn op je lichaam als je keihard aan het trainen bent (lees: als je onwijs veel zweet). Ik houd er echt van om er leuk uit te zien in de sportschool! Daardoor draag ik vaak kleding met leuke kleuren en prints, omdat ik me dan positiever voel. Daardoor krijg ik meer energie om aan de slag te gaan. Vroeger droeg ik altijd een oude wijde trainingsbroek, maar ik heb gemerkt dat ik me daardoor niet gemotiveerd voelde. Je mag jezelf best verwennen met mooie kleding als motivatie.
Fleur VosseHoe ziet jouw gemiddelde week eruit qua voeding?
Aangezien ik een gluten- en lactosevrij dieet volg, heb ik geen standaard eetpatroon. Ik eet namelijk nooit brood, yoghurt, kwark of andere melkproducten. Ik houd ervan om te variëren met mijn ontbijt! In de ochtend begin ik vaak met fruit: bijvoorbeeld blauwe bessen en een grapefruit. Meestal maak ik een havermoutpapje met amandelmelk. In dat papje doe ik vaak ook ciazaad, cocossnippers, incaberries en een beetje kaneelpoeder. Als het te warm is buiten maak ik een shake van bevroren banaan, bessen, amandelmelk en superfoods. Wat ik ook lekker vind is een pannenkoekje van geprakte banaan met een ei. Hier kun je ook nog wat havermout en amandelmelk doorheen mixen.

Tussen de middag eet ik meestal een rijkgevulde salade met quinoa of kikkererwten. Ik varieer ook met zelfgemaakte pompoen of tomatensoep. Ipv brood eet ik super veel rijkbelegde rijstwafels met bijvoorbeeld hummus en avocado, of gewoon ordinair met pindakaas!  In de avond eet ik minimaal twee soorten verse groentes met bijvoorbeeld vis of kip. Hierbij doe ik soms ook quinoa, bruine rijst of glutenvrije pasta.

Mijn favo snack is glutenvrije cocoskoekjes of pure chocolade. Natuurlijk eet ik ook vaak verse ongebrande nootjes die ik elke zaterdag op de markt koop. Mijn favo drankje naast water is aloevera sap.

Fleur VosseHeb jij een sport- of voedingstip die je wilt delen?
Mijn voedingstip is: zorg dat je genoeg eet! Je lichaam heeft brandstof nodig, zeker met een zwaar trainingspatroon en onregelmatig leven. Pak niet even snel een broodje, maar probeer een verse salade mee te nemen.

Wat is jouw favoriete cheat?
Mijn favo cheat is op vrijdag ochtend met mijn beste vriendin een koffie verkeerd met soja melk nemen en dan een stukje glutenvrije chocoladetaart of carrotcake erbij. Gewoon omdat het kan! En ik moet toegeven dat ik ook niet vies ben van een biologisch frietje van De Friethoes in Haarlem.

Hi Fleur, bedankt voor jouw inspirerende antwoorden. Er inspirerend hoe jij met jouw lijf omgaat. Logisch dat je er ook zo goed uitziet. Check onze food-article-section voor wat fijne gerechten die gemaakt zijn met jouw favo ingrediënten. X Daisy

> Organiseer jij een feestje of een gezellige borrel en heb je mooie mensen nodig met geweldige entertaniment skills? Check snel www.vosse-entertainment.nl.

Groetjes Daisy

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s