DAILY ROUTINE VAN MORRIS NIEUWENHUIS

Morris Nieuwenhuis was altijd een lekkerbekje. Etentje hier en drankje daar. Sporten? Wel een beetje proberen, maar vooral niet te vaak. Totdat hij een aantal maanden geleden de knop heeft omgezet en zijn luilekkerleventje heeft ingewisseld voor een healthy lifestyle, waarin gezond eten en sporten de boventoon drijft. Het is goed te zien aan Morris, want hij straalt en de overbodige kilo’s zijn er helemaal af. Naast oprichter van PR bureau Neuhaus PR is Morris sinds kort ook hoofdredacteur van de website Furrow for Men. Wij willen natuurlijk dolgraag weten hoe de populaire IT boy Morris die switch heeft gemaakt en hoe hij deze gezonde levensstijl toepast in zijn hectische leventje vol gezellige afspraken.

Morris Hoe ziet jouw sport routine eruit?
Enkele maanden geleden ben ik van nooit sporten overgestapt naar een spartaans regime. Bij mij werkt het namelijk zo: alles of niets. Ik was de ‘ongezonde’ levensstijl zat en besloot het anders aan te pakken. Nu sport ik 7 á 8 uur per week, waarvan twee keer per week met mijn trainer Barbara Den Bak (red.: mede-oprichter The Bootcamp Club). We doen voornamelijk HIIT, waardoor ik mijn conditie kan aanscherpen en mijn spieren kan shapen. Dit alles met eigen lichaamsgewicht. Daarnaast doe ik 3 of 4 keer per week crossfit bij Mobilis in Buitenveldert. Op hoog tempo voer ik dan een gewichtstraining uit, waardoor mijn hartslag omhoog gaat en ik dus ook aan mijn conditie werkt. Eén keer per week doe ik Power Yoga, waardoor je je spieren extra stretcht. Dit is om lange spieren te krijgen. En dan als laatste ren ik twee keer per week 10 kilometer. Zoals je kunt lezen, train ik erg veel, maar dit heb ik uiteraard rustig opgebouwd. Het geeft mij voldoening. Ik denk dat je wel kunt zeggen dat ik verslaafd geraakt ben aan sporten!

Morris Wat is jouw favoriete work out en aan welke oefening heb je een hekel?
Ik hou van squats en lunges. Op goede dagen doe ik ze zelfs plyometrisch. Ze zijn zeer doeltreffend en werken snel. Ik kan niet dansen, dus ik haat ritmische work outs. Ook haat ik boksoefeningen, want het ziet er bij mij niet uit. Vooral boksen in de lucht; ik zie er dan uit hysterische homo (wat ik ook een beetje kan zijn soms haha).

Morris Wat draag jij het liefst tijdens een training / sporten?
Ik sport meestal in de ochtend en dan ook heel vroeg. Ik poets m’n tanden en doe een pet op, zodat ik niet aan m’n haar hoef te denken. Ik draag dan ook het liefst donkere kleding. Een korte broek en T-shirt en als het koud is een sweater of wind jack en een legging met een broekje erover heen. Ik vind het zo gek dat mannen in een legging sporten. Vooral rennen, dan zie je alles zo bungelen. Ik wil dat van niemand zien, dus hoeft ook niemand het bij mij te zien. Ik draag qua schoenen graag Nike Roche Run (die je bij Invito kunt kopen) en Saucony. Ik wissel het af. Ik hou niet zo van synthetische shirts, dus ik draag graag katoenen T-shirts en sweaters bij het sporten. Meestal heb ik iets van Franklin & Marshall aan.

Morris Hoe ziet jouw gemiddelde week eruit qua voeding?
Uiteraard heb ik naast mijn sportpatroon ook mijn voedingspatroon goed aangepakt. Overdag ben ik heel streng. In de ochtend een omelet van 3 eieren en heel veel groenten + een halve liter water. Als ik sport, dan eet ik voor de work out een banaan en bij het ontbijt een proteïne shake van ongezoete amandelmelk, een schep neutrale proteïne poeder en twee theelepels cacaopoeder om het een beetje lekker te maken. Als lunch maak ik meestal een salade met vis op kipfilet. Mijn favo salade is bakje zeewier met gerookte forel, avocado, sojasaus en sesamzaad.

Ik ga heel vaak uit eten en dan is het helaas zo dat je niet altijd 100% clean kunt eten. In de restaurants waar ik vaak kom, zoals 5&33 en The Dutch Co, maken ze meestal iets lekkers wat past binnen mijn eetpatroon. Als ik ergens kom waar ik niet vaak eet, dan meld ik vooraf dat ik glutenvrij en zuivelvrij eet. Dan kom je al een heel eind in de buurt van clean producten. Alcohol is voor mij al sinds twee jaar uit den boze.

Morris Wat is jouw favoriete cheat?
Ik ben een zoetekauw en dan met name baksels. Eén dag in de week eet ik me helemaal misselijk aan alles wat ik wil. Meestal heb ik de volgende dag spijt, want ik voel me er lichamelijk slecht door. Ik ben dan moe en futloos.

Heb jij een sport- of voedingstip die je wilt delen?
Probeer brood, pasta’s, aardappel en rijst als traktatie te zien en niet als essentieel voedingsmiddel. Dit heeft mij mede geholpen om kilootjes te verliezen en op mijn huidige gewicht te blijven.

Bedankt voor je antwoorden Morris. Complimenten voor je omschakeling naar zo’n gezonde levensstijl, daar heb je behoorlijk doorzettingsvermogen voor nodig. Erg knap dat je zo vaak bent gaan sporten, uiteraard met af en toe wat rust voor je spieren. Top dat Barbara je daarbij kan begeleiden. Wat een mega goede tip geef je betreft het eten in een restaurant; dat maakt het dan toch makkelijker om aan je nieuwe eetpatroon te houden als je zo vaak buiten de deur eet. Betreft jouw cheat… als je daarna zoveel last hebt van die suikerexplosie in je lijf, probeer dan eens een suikerloze snack te maken, zoals bijvoorbeeld glutenvrije pepernoten (it’s the time of the year) of havermoutkoekjes. Houd je meer van hartig, probeer dan eens de kikkererwten crackers of koolraapfriet. Vind je dat allemaal niets, geniet dan gewoon lekker van je cheat-aanval, zonder je schuldig te voelen. Sporten doe je immers genoeg! Tot snel, Raymond.

> ben jij benieuwd naar Morris zijn beauty geheimen en beauty tips voor mannen, bezoek dan snel de website Furrow For Men.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s