WORK OUT WOENSDAG – DE VACUUM POMP

Ok ik geef toe, de naam klinkt een beetje raar (het is officieel stomach vacuum), maar laat je niet afschrikken, want dit is een onwijs makkelijke en goede oefening voor je buikspieren. Het enige wat je hoeft te doen is je adem inhouden voor een paar seconden.

– Sta rechtop met je voeten op schouderbreedte uit elkaar en plaats je handen op je heupen;
– Adem langzaam zo veel mogelijk lucht naar binnen via je neus, houd 15 seconden vast en blaas vervolgens langzaam, via je mond, zoveel mogelijk lucht weer naar buiten;
Tijdens het inhouden van je adem is het belangrijk dat je je navel zo ver mogelijk intrekt. Alsof je met je navel je ribben wilt raken.

Probeer onderstaand schema aan te houden om zo snel mogelijk op het maximale bereik te zitten:
Week 1: Doe 3x per week 3 sets van 20 seconden met ongeveer 30 seconden rust tussen de sets
Week 2: Doe 3x per week 3 sets van 40 seconden met ongeveer 30 seconden rust tussen de sets
Week 3: Doe 3x per week 3 sets van 60 seconden met ongeveer 30 seconden rust tussen de sets

Ben je vergevorderd, dan kun je de beginhouding aanpassen. Leg bijvoorbeeld je handen op je hoofd of doe de oefening terwijl je op je knieën zit met je handen voor je op de grond.

Succes!
Raymond.

Vacuum pomp

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s