DAILY ROUTINE VAN TATJANA VAN ONNA

Tatjana van Onna is de droom van vele mannen en een groot voorbeeld voor vrouwen! Met haar lenigheid en afgetrainde lijf voert zij een paaldansact uit alsof het piece of cake is. Niet heel gek, want als eigenaresse van The Pole Dance Factory in Amsterdam beoefent zij deze sport al heel wat jaartjes. Ze stond zelfs in de finale van Hollands Got Talent! Ik kan niet wachten om haar voeding- en sportroutine met je te delen..

Tatjana van Onna

Hoe ziet jouw sport routine eruit? 
Mijn sportroutine is redelijk constant; ik geef gemiddeld 7 uur per week paaldansles. Dit is voor mij ook al een workout, daarnaast probeer ik 3x per week zelf te trainen aan nieuwe paaldans tricks en lenigheid. Verder probeer ik minimaal 1x per week naar de sportschool te gaan om mijn benen en billen te trainen. Bij paaldansen gebruik je die ook, maar een stuk minder dan je bovenlichaam. Ik vind het fijn om mijn lichaam in balans te houden, vandaar de krachttraining voor mijn benen en billen.  Ik train soms alleen en soms met „pole buddies”. Samen trainen is leuk, inspireert, motiveert om nieuwe tricks te leren en je kunt elkaar assisteren als dit nodig is.

Wat is jouw favoriete work out en aan welke oefening heb je een hekel? 
Mijn favoriete trick in de paal zijn deadlifts. Als je dit regelmatig doet, op verschillende manieren, bouw je echt je kracht op. En daarnaast alle tricks die met lenigheid te maken hebben, I love splits! Verder vind ik het fijn om in de sportschool lunges op de multipress te doen en pistol squats met de TRX. Eigenlijk heb ik geen oefening waar ik een hekel aan heb, tijdens het paaldansen heb je niet het gevoel dat je echt aan het trainen bent. Je hebt plezier en tegelijkertijd werk je aan je kracht en uithoudingsvermogen, dat is voor mij de ideale combinatie.

Tatjana 4Wat draag jij het liefst tijdens een training?
Tijdens mijn paaldansworkout draag ik een graag sporttops die net even anders zijn dan van de H&M. Het yogamerk Lulu Lemon draag ik graag, maar ook Nike is mijn favoriete merk. Paaldansbroekjes draag ik van het merk Badkitty. Klinkt heel fout, maar dit Amerikaanse merk heeft een eigen paaldans kledinglijn, met daarin mooie broekjes die super fijn zitten tijdens het paaldansen.

Hoe ziet jouw gemiddelde week eruit qua voeding?
Ik probeer de hele week gezond te eten; de juiste balans tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. Ik eet zo min mogelijke bewerkte producten, weinig brood en als ik brood eet dan speltbrood. Ook is het wel 2 jaar geleden dat ik pasta gegeten heb en ik mis het totaal niet. Koolhydraten als zoete aardappel, linzen, wilde rijst geven me een fijner gevoel en langer energie.

Ik eet geen varkensvlees en probeer niet elke dag vlees te eten. Verder eet ik 3x per week vis, waarvan ook vaak een haring na mijn training. Ik merk als ik train voor een paaldanswedstrijd dat ik meer koolhydraten moet eten dan normaal, als ik dit niet doe heb ik te weinig energie om te trainen. Als ik een wat rustigere periode heb, eet ik vaak tussen de middag geen koolhydraten, maar alleen met mijn ontbijt en avondeten.

Ik begin de dag meestal met een pannenkoek van havermout, banaan, 1 eitje, kaneel en afgewisseld hennep of chiazaad. Dit is voor mij een heel goed begin van de dag en geeft voor een langere tijd voldoende energie. Als lunch eet ik vaak een rijkgevulde salade met bijvoorbeeld verse spinazie, tomaatjes, avocado, paprika, wortel en tonijn. Ik wissel de groenten af en ook wissel ik de tonijn af met gegrilde kip, fetakaas of falafel. ‘s Avonds eet ik vaak een eenpansgerecht, omdat het makkelijk, snel en gezond is.

Tatjana Wat is jouw favoriete cheat? 
Mijn favoriete cheat is chocola! Hieraan ben ik sommige periodes toch wel verslaafd! Meestal hou ik het bij 85% chocola, maar soms verwen ik mezelf met melk chocola van Tony Chocolonely. Verder drink ik zeker een aantal keer per week rode wijn, lekker ’s avonds een glaasje voor het slapen gaan.

Heb jij sport- of voedingstips die je wilt delen?
De meeste mensen weten inmiddels wel welke voedingsmiddelen je moet laten staan om een fit lichaam te krijgen. Ik ben van mening dat voeding de basis is van alles; of je goed in je vel zit, of je energiek bent met als gevolgd dat je beter kunt presteren tijdens het sporten. Lever je goede bouwstoffen aan je spieren, dan zul je ook sneller resultaat zien. Houd dat in je gedachte wanneer je moeite hebt met gezond eten. En verder; eet nooit te weinig. Je hebt de energie nodig, eet je te weinig, dan krijg je gegarandeerd een moment dat je lichaam schreeuwt om eten…en dan pak je sneller de foute dingen.

Wat betreft de sporttips: doe wat je leuk vind, dan gaat het een stuk makkelijker. Ik zelf ben nog nooit in mijn leven zo fit geweest als nu! Paaldansen heeft 3,5 jaar geleden mijn hart veroverd en daardoor ben ik super sterk en lenig geworden. De drive om beter te worden is zo groot, dat gevoel maakt het sporten zo leuk en het lichaam krijg je er dan ‘voor niks’ bij!

Tatjana van OnnaDank je wel voor je goeie tips Tatjana! Ik heb hier niets aan toe te voegen. Gezond eten en een leuke sport beoefenen is de basis van een gezond leven inderdaad. Zo nu en dan een stuk chocolade en een glas rode wijn moet kunnen (met mate)! Donkere chocolade bevat zelfs meer anti-oxidanten dan aardbeien. Heb je een keer niets te doen, maak dan deze overheerlijke chocoladekoekjes. Enne… ik kom snel weer een keer langs voor een stevig potje paalhangen haha! 

> Ben jij ook benieuwd naar de sport paaldansen? Boek dan snel een lesje bij Tatjana via pdfamsterdam.com.
> En ben je nog niet overtuigd van hoe goed deze sport voor jouw lichaam is, lees dan snel het artikel ‘Paaldansen‘.

Groetjes,
Daisy

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s